2022/2023 õppeaastal liitusime
proektiga “Roheline kool”. Projekti eesmärgiks on aidata lastel kujuneda
jätkusuutlikult mõtlevateks keskkonnateadlikeks inimesteks. Projekt toob
keskkonnasäästlikku mõtteviisi lasteaia tegemistesse ning seda süsteemselt ja terviklikult. Õppeaasta alguseks oli koostatud tegevuskava, mille järgi töötame ja täiendame seda aasta jooksul. 


Projektist

Projekti tegevused on seotud paljude teemadega. Me valisime 3 teemat:
1. Elurikkus ja loodus
Eesmärk: Laps oskab looduses käituda, huvitub looduse uurimisest ja tööst looduses
(katsed teadusenurgas; õppekäigud, matkad, õppereisid; projektides osalemine;
lastekirjandus, filmid, arvutimängud; muusika, kunst, lavastused; töö looduses;
teemanädalad, näitused; õppe- ja liikumismängud; pereüritused).
2. Toit
Eesmärk: Laps teab tervislikust toitumisest, mõistab toidu teekonda (vaatlused,
uurimine; lastekirjandus, filmid, arvutimängud, muusika, kunst; teemanädalad;
tervisliku toidu valmistamine; rollimängud; pereüritused; projektis osalemine).
3. Prügi ja jäätmed
Eesmärk: Laps teab, kus on prügi koht ja mõistab prügi sorteerimise ning
vähendamise vajadust (prügi sorteerimine rühmades; pakendijäätmete ja vanapaberi
taaskasutus; prügile parem koht õuealal; paberivaba päev 27.10 (oktoobri neljas
neljapäev); projektid; komposteerimine; kampaaniad).

Sügisel tegevused tihti toimusid lasteaia
õuealal. Quest- mängu "Aarete otsimisel" eesmärk oli:õpetada ja suunata lapsi
märkama looduskeskkonda õuesõppe kaudu; pakkuda lastele õues olles mängu ja
tegutsemise kaudu avastusrõõmu, looduselamusi ja seiklusi; aidata kaasa
lastevaheliste sõbralike suhete tugevdamisele; arendada lastes huvi kognitiivsete,
loominguliste probleemide iseseisva lahendamise vastu. Aga samuti eeldatav tulemus
oli selline: laps kuulab lihtsamaid sõnu ja saab nende tähendustest aru; reageerib
adekvaatselt lihtsamatele eestikeelsetele korraldustele või palvetele, täidab lihtsaid
käsitlusi.






Leivanädala raames me külastasime Tagavälja talu. Kõigepealt uurisid lapsed
viljapäid ja said teada leiva pikast teekonnast lauale. Lapsed kuulasid eestikeelseid
juhendeid, kuidas rukkikitaigen valmib, kordasid sõnu "jahu, suhkur, sool". Lapsed 
said maitsta tainast. Ja kui rukkileib ja isetehtud rõõsakoorevõi valmis sai - küll see
maitses siis hea.







Projekti raames suve alguses lapsed istutasid istikud (tomatid,
maasikad, till, sibul, salat, peiulilled) kasvukastisse. Suve jooksul lapsed hoolitsesid
taimede eest ja jälgisid nende kasvamist. Hooaja lõpus üllatas saak kõiki meeldivalt.
Lapsed olid istikute nimetuste ära õppinud. 






Temaatilise päeva “Toidupüramiid” raames lapsed valmistasid puuviljasalatit, kuhu sisse tükeldasid viinamarju, pirne, apesine ja banaane. Lapsed järgisid retsepti ja õpetaja sõnalise instruktsiooni. 




Samuti meie lasteaeda külastas suur keskkonnasõber Keskkonnake ja maailma parim
taaskasutusspets, kes rääkis prügi sorteerimisest ja näitas filmi, kus pakendid said
omale toreda ja hoolitseva kodu. See oli tore kuulamise praktika laste jaoks. 



Me osalesime Nuti- ja küünlaümbriste jahi kampaanias, kogusime vanaelektroonikat ja
küünlaümbriseid, õppisime uute sõnade ära ning tõime Kuusakoskisse.




Euroopa jäätmetekke vähendamise nädala raames lapsed tegid endale nukke kasutades vanu
tekilinu ja järgides sõnalise instruktsiooni.



Veebruari lõpul istutasime tomateid.








"Leia uus otstarve"-olge loominguline ja anna oma asjadele uus elu! Padjapüür vanast t-särgist.




Lihavaba päev: omlett naturaalne, hernes, sepik avokaadovõiga, lillkapsasupp valgete ubadega, makaronid tomati-paprika kastme ja kikerhernestega.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога